VİYANA - SNmedia.at/Viyana Sağlık Grubu’nun (WIGEV) yaptığı açıklamada, ilk testin ardından gerçekleştirilen ikinci doğrulama testinin de Ebola enfeksiyonuna dair herhangi bir bulgu göstermediği belirtildi. Ancak genç kadının tedbir amacıyla gözetim altında tutulmaya ve gerekli tıbbi bakımın sürdürülmesine devam edileceği ifade edildi.

Uganda dönüşü sonrası belirtiler başladı

Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre genç kadın, son dönemde Ebola vakalarının görüldüğü Uganda’da bir süre kaldıktan sonra Paskalya Pazartesi günü uçakla Vienna International Airport üzerinden Avusturya’ya döndü.

Dönüşünden iki gün sonra hastalık belirtileri göstermeye başlayan kadın, ilk olarak Krankenhaus der Barmherzigen Schwestern hastanesine kaldırıldı. Ebola ihtimali nedeniyle yetkililer hızlı şekilde izolasyon sürecini devreye aldı.

Anne de karantinaya alındı

Yetkili bölge makamı Urfahr-Umgebung yönetimi, çarşamba gecesi resmi izolasyon kararını açıkladı. Bölge yöneticisi Ferdinand Watschinger, genç kadının annesinin de önlem amacıyla karantinaya alındığını duyurdu.

Avusturya’da Özgürlük Kısıtlamaları Arttı: Bir Yılda 60 Binden Fazla Vaka Bildirildi
Avusturya’da Özgürlük Kısıtlamaları Arttı: Bir Yılda 60 Binden Fazla Vaka Bildirildi
İçeriği Görüntüle

Yerel sağlık ekiplerinin Linz Belediyesi ile koordineli şekilde olası bir Ebola vakasına karşı acil durum hazırlıkları yaptığı bildirildi. Genç kadın daha sonra özel güvenlik önlemleri altında Viyana’daki Favoriten Kliniği’ne transfer edildi.

Gerçek teşhis açıklanmadı

Yetkililer, Ebola ihtimalinin ortadan kalkmasına rağmen genç kadının gerçek sağlık durumuna ilişkin herhangi bir detay paylaşmadı. WIGEV, bunun nedenini veri koruma kuralları olarak açıkladı.

Son açıklamayla birlikte Avusturya’da günlerdir dikkatle takip edilen Ebola alarmı büyük ölçüde sona ermiş oldu.