EMA'dan uyarı: Aşı sonrası bu belirtiler varsa hemen doktora başvurun

AstraZenaca ile aşı olanların dikkatine, aşıdan sonra bu belirtiler olursa geç kalmadan doktorunuza danışılması gerekiyor.

Stock/Envato
EMA'dan uyarı: Aşı sonrası bu belirtiler varsa hemen doktora başvurun

VİYANA - Avrupa İlaç Ajansı (EMA), AstraZeneca'nın geliştirdiği Covid-19 aşısı ile bu aşı yapıldıktan sonra ortaya çıkan kanda pıhtılaşma (trombozis) vakaları arasında "olası bir bağ” olduğunu, ancak vakaların çok az olup, aşının faydalarının hala risklerin çok üstünde olduğu değerlendirmesinde bulundu.

Avrupa İlaç Ajansı (EMA), korona pandemisine karşı mücadelede Astra Zeneca aşısının arkasında kalmaya devam ediyor. Bununla birlikte, aşılananların aşağıdaki belirtilere rastlaması ile birlikte hemen bir doktora görünmeleri gerektiği açıklandı. 

EMA tarafından ‘tehlikeli’ yan etkiler:

- nefes darlığı

- göğüs ağrısı

- bacakta şişme

- kalıcı karın ağrısı

- şiddetli ve kalıcı baş ağrısı dahil nörolojik semptomlar

- bulanık görme

- deri altında, enjeksiyon yerinin ötesinde küçük kan lekeleri

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER