VİYANA - SNmedia.at/Viyana'da sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaştırmak amacıyla kapsamlı bir yatırım planı açıklandı. Viyana Belediyesi ve Avusturya Sağlık Sigorta Fonu (ÖGK), 2028 yılına kadar kent genelinde 42 yeni birinci basamak sağlık merkezinin (PVE) ihalesinin açılacağını duyurdu. Halihazırda şehirde 30 birinci basamak sağlık merkezi hizmet veriyor.
Çocuk ve Kadın Sağlığına Yeni Merkezler
Mevcut 11 çocuk ve ergen sağlığı merkezine üç yeni merkez daha eklenecek. Bunun yanı sıra kadın sağlığı alanındaki hizmetlerin güçlendirilmesi amacıyla önümüzdeki yıllarda her yıl iki yeni kadın sağlığı merkezi için ihale açılacak. Böylece 2030 yılına kadar kentte toplam dokuz kadın sağlığı merkezi kurulması hedefleniyor.
2030 Sağlık Planı Devreye Giriyor
Genişleme kararı, Viyana Belediyesi ile sağlık sigorta kurumları ÖGK, SVS ve BVAEB temsilcilerinin yer aldığı Viyana Hedef Yönlendirme Komisyonu tarafından kabul edilen 2030 Bölgesel Sağlık Yapı Planı (RSG) kapsamında alındı. Yetkililer, bu planla birlikte sağlık hizmetlerinin daha erişilebilir ve sürdürülebilir hale getirilmesini amaçlıyor.
Uzmanlaşmış Tedavi Merkezleri de Geliyor
Yalnızca aile hekimliği hizmetleri değil, uzmanlaşmış sağlık hizmetleri de genişletilecek. Plan kapsamında yeni bir tiroid merkezi ile kalp pili implantasyon merkezi kurulacak. Ayrıca kapsamlı diş ve çene cerrahisi hizmetleri de güçlendirilecek.
Bunun yanında Avusturya'da sağlık danışmanlığı için kullanılan 1450 numaralı telefon hattı üzerinden sunulan teletıp hizmetlerinin de geliştirilmesi planlanıyor. Böylece vatandaşların sağlık hizmetlerine dijital erişiminin artırılması hedefleniyor.
Yetkililer, yeni yatırımların özellikle artan nüfusun sağlık ihtiyaçlarını karşılamada önemli rol oynayacağını ve hastaneler üzerindeki yükün azaltılmasına katkı sağlayacağını belirtti.