AVUSTURYA

Avusturya'da yaşlı çalışanlar ve düşük gelirli çalışanlara yeni vergi yükü

Avusturya’da bütçe tasarrufları kapsamında çalışma hayatını ilgilendiren yeni düzenlemeler hayata geçiriliyor. Bütçe Komitesi tarafından kabul edilen bütçeye eşlik eden yasa ile birlikte, özellikle 63 yaş üstü çalışanlar ve düşük gelirli geçici işlerde çalışanlar için sosyal güvenlik katkılarında artış öngören düzenlemeler onaylandı.

VİYANA - SNmedia.at/Yeni düzenlemeye göre, 2027 yılından itibaren 63 yaş ve üzerindeki çalışanlar da işsizlik sigortası katkı payı ödemeye başlayacak. Daha önce bu gruba tanınan muafiyet kaldırılırken, hükümet bu adımla sosyal güvenlik sistemine ek gelir sağlamayı hedefliyor.

Geçici işlerde işveren maliyeti artıyor

Düşük gelirli ve geçici işlerde çalışanları ilgilendiren bir diğer değişiklik ise işveren primlerinde yaşanacak. İşverenlerin ödediği sosyal güvenlik katkısı yüzde 19,4’ten yüzde 23’e çıkarılacak. Böylece geçici istihdamın maliyeti artarken, devletin iş gücü piyasasındaki tasarruf hedeflerine katkı sağlanması amaçlanıyor.

Gelir eşiği değişmedi

Öte yandan, geçici çalışma statüsünü belirleyen aylık gelir eşiği 551,10 euro seviyesinde sabit bırakıldı. Böylece çalışanların bu kapsama girme kriterlerinde herhangi bir değişiklik yapılmadı.

AMS tasarruflarının yerine yeni paket

Hükümetin açıkladığı düzenlemeler, daha önce Avusturya Kamu İstihdam Servisi (AMS) bünyesinde planlanan personel tasarruflarının yerine hazırlanan yeni iş gücü piyasası tasarruf paketinin bir parçası olarak kabul edildi. Yetkililer, bu önlemlerle kamu maliyesinde ek tasarruf sağlanmasının hedeflendiğini belirtiyor.